Gaffa

Puddu Varano
Time To Grow
Date: 2nd April 2002
Reviewer: Morten Schwarz Lausten

Den danske duo, d’herrer Morten Varano (programmering, keyboards m.m.) og Alex Puddu (guitar, trommer), bliver ganske enkelt bedre og bedre. På deres tredje og hidtil bedste album forenes smidigt erfaringerne og opdagelserne fra de to foregående album med (især) Varanos interesse for latin, som den kom til udtryk i form af Sunny Face- projektet, der sommersmilende hittede for et par år siden. Begge album + diverse remix-job har skaffet dem anerkendelse på forskellige klubscener og spillesteder i Danmark og i udlandet: Den bigbeatede, brusende kraftpræstation fra 1998, Freakquency og disco-latin-pastichen fra 2000 med den rammende titel Star 70.

Men Time To Grow opleves alligevel som skabt i sit eget helt selvstændige, både lyttevenlige modne og dansable fandenivoldske udtryk. Første single Treating Me Mean er et sveddryppende, houset eksempel på det sidste og vil med sin stødende, fremadskridende basgang utvivlsomt vække begejstring på klubber og ved de fedeste fester sommeren igennem. Bredden og nuancerene, der spænder over latin, funk, jazz og breakbeats, bringes til live af et væld af cool gæster. Bl.a. de spændende vokaler som Pernille Rosendahls (Swan Lee) hemmelighedsfulde og lokkende lolitaleg på Hide Your Ways - hvor Sune Martin (Blue Foundation) samtidig står for længselsfulde, akustiske guitarrundgange - eller den fremragende engelske, sexede, hæse sangerinde Lady Z, der optræder på flere numre. En anden markant gæst er percussionisten Robin Jones, der tidligere har spillet sammen med Sade og Stan Getz, og andre mere eller mindre kendte musikere på blæs, bas og sitar holder dampen oppe, så man bare vil have mere! (5 af 6 stjerner)

Labels